
Les principals marques de cervesa artesana de Galícia, juntament amb dues de Madrid i una altra del Bierzo, tornaran a protagonitzar la cinquena edició del 'Val Miñor Fest', el primer festival, des d’aquest dijous 12 d’agost fins al diumenge 15 a l’Albereda de Una Ramallosa de tota la regió dedicada al seu tast i en la qual hi serà present la cervesa creada l’any passat per l’empresa local Trisk-Ale amb el nom de “Nigrán, equilibri natural” (com a novetat, aquesta marca local presenta un gluten). cervesa IPA gratuïta).
De nou, aquest esdeveniment organitzat per l’Ajuntament, l’Associació Galega de Cervexeiros Artesans i Trisk-Ale tindrà un format reduït per problemes de seguretat sanitària, amb capacitat limitada i registre d’assistents, desinfecció de mans i taules mantenint distàncies, recordant a l’organització que utilitzeu la màscara sempre que no es consumeixi.
Un any més serà una fira pensada per a un públic familiar, amb set foodtrucks amb diferents propostes culinàries per acompanyar la cervesa, una dotzena de jocs de fusta populars per a nens i concerts protagonitzats cada dia a les 21: 30 hores per grups amb arrels profundes a la regió. excepte dissabte a les 22:30 Així, Blue Monk serà la banda encarregada d’obrir el festival el dijous 12, després el divendres amb Three Roosters, el dissabte Pacheco Bros i el diumenge 15 Losto Kinsky.
“El sector de la cervesa artesana ha patit especialment els successius tancaments de l’hostaleria, moltes firmes han hagut de tancar, de manera que des de l’Ajuntament no dubtem a mantenir aquest festival com a forma de suport en un moment especialment difícil per a ells. A més, serà una vegada més una oportunitat per promocionar els músics de la regió en un moment difícil per a aquest sector cultural ”, explica l’alcalde, Juan González, que subratlla novament la presència al festival promocional de la cervesa‘ Nigrán, Equilibrio Natural ’.
Així, les firmes de cervesa artesana que hi seran presents són Trisk-Ale de Nigrán, Atlántica, Nos e Irmaos da Lei de Vigo, The One Beer de Sanxenxo, Bubela de Lugo, Castreña do Bierzo, Go i San Nicasio de Madrid. "Totes les marques tindran preus més econòmics de l'habitual i n'hi haurà per a tots els gustos: cervesa rossa tradicional, suau o més graduada ...", explica Esteban Loureiro, portaveu de l'associació, que destaca que l'objectiu és promoure el consum de aquest producte artesanal en moments molt difícils per al sector a causa de la crisi de la salut, de manera que més que mai necessitem el suport dels nostres consumidors habituals.
